vrijdag 22 juni 2012

foto van gehaakte doily en bloemen

wij zijn weer thuis van 2 weken Frankrijk, over het weer zullen we het maar niet hebben, geen zomertje hoor helaas, maar ik heb me toch wel vermaakt, veel bloemetjes gehaakt en ik vond een patroon van een doily ( het patroon stond in de Cards en more van mei/juni en is van Loes de Groot), dus hier is zijn de foto's als bewijs, ook heb ik alvast wat stempels ingekleurd en verder veel gelezen.


dit is dus de gehaakte doily, ik heb hier garen gebruikt voor haaknld  nr. 2, de doorsnee hiervan is ongeveer 12 cm. Aangezien ik de afmeting best groot vond heb ik het patroon met 1 toer verkleind en wat aangepast, waardoor de blauwe doily die op de onderste foto staat een doorsnee heeft van 10 cm terwijl het garen iets dikker is, hier heb ik nld nr. 2,5 voor gebruikt.



Op deze foto zie je allerlei gekleurde gehaakte bloemetjes in verschillende afmetingen en ook weer verschillende diktes in garen


op deze foto zie je de blauwe doily ook, je kunt hier ook zien dat het materiaal iets dikker is en ik heb zelfs een groen blaadje gehaakt, die zie je boven de witte doily in het midden, ik wilde het zomaar even proberen en het was zo gepiept, overigens heb ik inmiddels ook al andere kleuren doily's gemaakt, waaronder rood, is ook een leuk idee voor kerstmis.
Mocht je geinteresseerd zijn in het patroon, laat dit dan even weten via de reaktie's of stuur me een mailtje
Bedankt weer voor je bezoekje en tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten